WEBOLDAL KÉSZÍTÉS, ÁTALAKÍTÁS - Takács Kata 06-70-347-1190 hello@weboldal-cegeknek.hu

Általában, amikor céges weboldalt készítek, segítek a megrendelőimnek abban, hogy mik azok az elemek, amelyek jó, ha szerepelnek a weboldalon.

Összeszedtem egy listába azokat az elemeket is, amelyeket pedig jobb, ha inkább kerülsz. El is mondom,  miért.

 

Weboldal elemei

 

1. Ne üdvözöld a látogatót!

A weboldalak hőskorában, még a ’90-es években volt divat, hogy minden weboldalon volt egy úgynevezett üdvözlő képernyő,esetleg egy Belépés gomb is. Ez teljesen felesleges, hiszen minden egyes plusz kattintás csökkenti a forgalmat, növeli a lemorzsolódást. Az Üdvözöllek a weboldalamon! mondat pedig nagyon elcsépelt. Az az érzésem, ha ilyet látok, hogy nem volt jobb öltete a készítőnek, nem gondolta át, mivel vonzza a látogatóit, milyen tartalommal tartsa a látogatót az oldalon.

Helyette: A főoldalon nagyon jól mutatnak a nagy méretű fotók, ezekből lehet többet is használni, slider-be tenni őket és néhány másodpercenként váltakozni fognak. Érdemes ide már egy jól hangzó szlogent vagy a cég profiljába illő felhívó mondatot betenni. Fontos, hogy beillesszünk egy-két call to action gombot is, hogy aki gyorsan szeretne információhoz jutni, annak ne kelljen a Kapcsolat vagy a Szolgáltatásaink menüpont után kutatnia.

2. Legyen-e Rólunk rész egy céges weboldalon? 

Igen! Fontos, hogy a látogató, aki a leendő megrendelőnk, tisztában legyen azzal, hogy kivel készül üzletet kötni. Egy fotó elegendő mindenkiről. Ha egyszemélyes a cég, akkor egy fotó rólad. Esetleg jól jöhet egy-két olyan kép, amin a termék elkészülési folyamata látható, de teljesen felesleges, sőt inkább visszatetsző, ha mindenhol a mi fotónkba botlik a látogató. Nem kell neki megmutatni, hogyan mutatunk kiskosztümben, kutyasétáltalás közben, vagy épp amikor napozunk. Elég egy mosolygós vagy vicces fotó rólunk és a csapattagokról.

A Rólunk tartalma: Nem kell kisregény, kivéve, régóta működő, nagy családi vállalkozás weboldalát készítjük el neked. Abban az esetben viszton érdemes már a kezdetekről írni. Egyéb esetben egy max. fél oldalas szöveg a megfelelő. Annál hosszabb tartalmat nem fog senki elolvasni, mert egyszerűen annyi információt kell befogadnunk napjainkban, hogy egy fotó többet ér, mint 2 oldalnyi szöveg. Erre figyelj, amikor megírod a tartalmat.

Ne feledd, hogy ne ossz meg túl személyes dolgokat! Bárki elolvashatja, és akár visszaélésre is okot adhat, ha már a weoldaladon nagyon kitárulkozol.

3. Szolgáltatások – mit íunk és mennyit?

A céges weboldal legfőbb eleme. Erről kell, hogy szóljon minden az oldalon, a többi rész csak ezt az elemet támogatja. Érdemes minden szolgáltatásunkat részletesen bemutatni, de nem terjengősen. Pontokba szedve, listákat használva, itt is az átláthatóságra és érthetőségre törekedve. Szuper ötlet a kis ikonok használata is. A cég profiljához illő ikonokat válasszunk, már rengeteg elérhető a weben. Fontos, hogy a szolgáltalásaink bemutatása után használjunk itt is call to action gombokat!

4. Impresszum

Kötelező elem, ezt egy céges weboldal készítésekor nem hagyhatjuk el. Cégnév, székhely, adószám, nyilvántartásba vevő hatóság, elérhetőség, engedély száma, kamarai tagság… Ezeknek nézz utána mindenképp.

5. Adatvédelmi tájékoztató

Szintén kötelező elem, főleg, ha kapcsolati űrlap vagy egyéb adattárolás is történik a weboldalunkon. Ennek megírásához szakembert javasolok, ne álljunk neki másokéból összeszedegeteni, mert minden adatfeldolgozás egyedileg történik.

6. Kapcsolat

Mit ér  weboldalunk, ha nem tudnak velünk a látogatóink kapcsolatba kerülni? Ajánlott az űrlap használata és minden lehetséges kapcsolati lehetőség megadása. Ez lehet email cím, telefonszám, Facebook és egyéb social media oldal, cím.

 

Ha nincs kapacitásod megírni a tartalmat, akkor lépj velem kapcsolatba és elkészítjük a céges weboldalad tartalmát is a design-nal együtt! 

Pin It on Pinterest